جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر کارت گرافیک مک بوک

کارت گرافیک از آن دست قطعاتی است که در صورت خرابی هم امکان تعمیر و هم امکان تعویض آن وجود دارد. و تعیین این مسئله یعنی نیاز به تعویض یا تعمیر کارت گرافیک مک بوک تا حد زیادی بسته به نوع اشکال پیش آمده و شدت آن دارد. همانطور که می دانید کارت گرافیک مک بوک مجموعه‌ای از قطعات الکترونیکی است که اصلی‌ترین قسمت آن چیپ گرافیک است. چیپ گرافیک وظیفه تبدیل اطلاعات صفر و یک به تصویر و به طور کلی پردازش تصاویر را به عهده دارد.

البته در لپ‌تاپ مجموعه‌ای از قطعات نیز بر روی کارت وظیفه وجود دارند که تأمین ولتاژ مورد نیاز بر عهده آنهاست. کارت گرافیک در شکافی قرار می‌گیرد که به آن اسلات می گویند؛ از همین رو تعویض آن توسط کارشناسان تعمیر لپ تاپ اپل غالباً به سادگی انجام می‌پذیرد. البته در مواردی که کارت گرافیک مورد نظر موجود نباشد و یا هزینه آن زیاد باشد امکان تعمیر یا تعویض چیپ گرافیک روی کارت گرافیک نیز وجود دارد. در هر حال شما کاربران گرامی در صورت مواجهه با هر گونه اختلال و ناکارآمدی در این بخش از دستگاه می توانید به نمایندگی تعمیر کارت گرافیک مک بوک مراجعه کرده و سرویس های مورد نیاز را دریافت نمایید.

تعمیر کارت گرافیک مک بوک

نحوه تعمیر کارت گرافیک مک بوک

خوشبختانه در غالب موارد امکان تعویض و تعمیر کارت گرافیک مک بوک امکان‌پذیر است؛ اگر چه در برخی شرایط که چیپ گرافیک روی مادربورد لحیم شده باشد، این کار با دشواری همراه خواهد بود. توصیه می‌شود از تعویض و تعمیر کارت گرافیک، صرفاً به دست کارشناسان این حوزه انجام شود؛ چه اندک دستکاری و آسیب به مادربورد، عملکرد سایر قطعات را تحت تأثیر قرار داده و با اختلال مواجه خواهد کرد. 

برای تعویض یا ارتقاء گرافیک لپ تاپ یا تعویض چیپ‌های لحیم شده روی بورد الکترونیکی دستگاهی به نام “BGA Machine”  تولید شده است. برخی ترجیح می دهند از روش هیتینگ یا گرما دادن به مدار و قطعه با سشوار مخصوص گرمایی استفاده کنند که روشی خطرناک است و در آن امکان خرابی کارت گرافیک بالاست.

نکات مهم پیش از اقدام به تعمیر کارت گرافیک مک بوک

  • از نبود برخی از ایرادات نرم افزاری در سیستم عامل نظیر آپدیت درایور و دیگر کارها اطمینان حاصل کنید.
  • لحیم سردی پورت‌های خروجی کارت گرافیک را چک کنید و از سالم بودن ان مطمئن شوید.
  • قطعات SMD روی بورد را چک کنید.
  • از قرار گرفتن صحیح کارت گرافیک در Slot مربوطه اطمینان حاصل کنید.
  • با تینر یا اسپری خشک اینترفیس کارت گرافیک را تمیز کنید.
  • از سالم بودن و درستی کارکرد فن مطمئن شوید.

ارتقا یا تعویض گرافیک مک بوک

شاید این سوال برای شما مطرح شود که آیا می توانیم کارت گرافیک مک بوک را تعویض کنیم یا ارتقا دهیم. پاسخ به این سوال منفی است و ارتقا کارت گرافیک مک بوک امکان پذیر نیست. کارت گرافیک یک برد الکترونیکی است که پردازنده گرافیکی، حافظه گرافیکی GDDR، خازن، مقاومت و … در آن قرار دارند.

در انتهای کارت گرافیک چندین لبه فلزی برای اتصال آن به مادربرد وجود دارد. امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و استفاده از متدهای حرفه‌ای لحیم‌کاری، شاهد استفاده از چیپ گرافیک در مک بوک‌ها به جای استفاده از کارت گرافیک هستیم. به گونه‌ای که چیپ گرافیک بر روی مادربرد سیستم لحیم می‌شود و تعویض آن ممکن است به مک بوک آسیب بزند.  

علائم خرابی کارت گرافیک مک بوک

خرابی کارت گرافیک علائمی دارد که به طور خلاصه عبارت است از:

  • با وجود روشن بودن مک بوک تصویری بر روی مانیتور خود مشاهده نمی‌کنید که در این صورت احتمالاً اشکال دستگاه مربوط به کارت گرافیک آن است و می بایست سرویس های مرتبط با تعمیر کارت گرافیک مک بوک بر روی دستگاه اِعمال گردد.
  • وجود خطوط راه راه عمودی از بالا به پایین حاکی از احتمال آسیب دیدگی کارت گرافیک است.
  • در صورتی که پس از بالا آمدن صفحه حاوی آرم ویندوز، صفحه مانیتور شما خاموش می شود به احتمال زیاد یکی از قطعات الکترونیکی مرتبط با کارت گرافیک شما آسیب دیده است.
  • در صورتی که با اجرای کارهای سنگین توسط لپ تاپ (نظیر اجرای برنامه ها و یا بازی هایی با گرافیک بالا) تصویر ارائه شده توسط لپ تاپ کند و بی کیفیت شود احتمالا مشکلی در سیستم خنک کننده کارت گرافیک به وجود آمده است.
  • موارد بالا همگی می تواند نشانه ای دال بر خرابی کارت گرافیک باشد لیکن در خیلی موارد نیز مشکل از کارت گرافیک نیست و اشکال ایجاد شده می تواند از منبع تغذیه و یا مادربرد لپ تاپ باشد که اجازه انتقال تصویر را به کارت گرافیک نمی دهد. جهت عیب یابی صحیح دستگاه خویش می توانید به پارت تخصصی تعمیر کارت گرافیک مک بوک واقع در مرکز تخصصی تعمیرات مک بوک اپل مراجعه نمایید.

این مقاله را از دست ندهید: راه کار هایی برای افزایش سرعت مک بوک

تعمیر مک بوک اپل

بهره‌مندی کارشناسان مرکز تعمیر مک بوک اپل از پیشرفته ترین تجهیزات عیب یابی و تعمیر سبب گشته تا تخصصی ترین مراحل عیب یابی در این مرکز انجام گشته و برترین راهکارهای تعمیر بر روی این دستگاه پیاده گردند. تعمیرات لپ تاپ در این مرکز توسط مهندسانی انجام می پذیرد که به دلیل واکاوی و آنالیز ساختار نرم افزاری و سخت افزاری این دستگاه قادر به رفع کلیه اختلالات و اشکالات احتمالی آن گشته‌اند.

بهره مندی این کارشناسان از پیشرفته‌ترین تجهیزات عیب‌یابی و تعمیر سبب گشته تا تخصصی‌ترین مراحل عیب‌یابی در این مرکز انجام گشته و برترین راهکارهای تعمیر بر روی این دستگاه پیاده گردند. شما کاربران گرامی می‌توانید با حضور در این مرکز تخصصی‌ترین سرویس‌های مرتبط با مک بوک های اپل من جمله تعمیر کارت گرافیک مک بوک اپل را دریافت نمایید.

نمایندگی تعمیرات اپل

نمایندگی اپل  تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند باشد. از آن جا که کمپانی اپل در ایران هنوز نمایندگی رسمی ندارد کاربران این برند در زمان خرید تولیدات آن ممکن است این دل نگرانی را داشته باشند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نداشته باشد اما کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات اپل تمام تلاش و توان خویش را به کار بسته اند تا خط بطلانی بر این باور کشیده و تمامی نیازها و درخواستهای کاربران اپل را با بالاترین کیفیت ارائه نمایند.

نمایندگی تعمیرات اپل ارائه دهنده کلیه سرویس های تعمیر، بهسازی، ترمیم و تعویض قطعات به کاربران تمامی دستگاه های اپل اعم از آیپد، آیفون، آی‌مک و …. است. کاربران هر یک از محصولات اپل می توانند در صورت بروز هر گونه اشکال و ناکارامدی در دستگاه مورد استفاده‌شان به نمایندگی رسمی تعمیرات اپل مراجعه کرده و تخصصی ترین سرویس های مرتبط با بهسازی دستگاه خویش را دریافت نمایند. دستگاه های تعمیر شده در نمایندگی تعمیرات اپل نه تنها کیفیت اولیه خویش را باز می یابد بلکه به دلیل انجام برخی گردگیری ها و عملیات تخصصی توسط کارشناسان، امکان خرابی مجدد آنها به صفر می رسد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید