جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیر مادربرد مک بوک

مادربرد مک بوک عنصری حیاتی در تعیین سطح کیفی عملکرد این دستگاه است تا آنجا که افت عملکرد و بروز خرابی در آن، سبب افت بازدهی در تمامی سیستم کامپیوتری خواهد گردید. علاوه بر این، قابلیت‌ها و امکانات موجود در یک کامپیوتر و پتانسیل‌های آن برای ارتقاء در آینده، همگی به انتخاب مادربرد بستگی دارد. برای نمونه وجود قابلیت‌هایی نظیر پورت‌ها، کارت‌ها و نیز کنترل‌های RAID بر روی مادربرد یک کامپیوتر سبب پیشرفت آن دستگاه می‌گردد و به ما این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به نصب امکانات جانبیِ دیگر عملکرد سیستم را ارتقاء بخشیم.

بدین‌ترتیب می‌توان نتیجه گرفت که مادربرد، عنصری حیاتی در تعیین میزان کیفیت کارکرد مک بوک بوده و سطح کیفی آن سایر تجهیزات سخت‌افزاری را نیز درگیر خواهد کرد. در حوزه تعمیر مادربرد مک بوک نیز رعایت استانداردهای بهسازی این قطعه و توجه دقیق به ساختار آن، تأثیر شایانی در بازیابی کیفیت و بهبود عملکرد مادربرد دارد. خرابی و نقص در این قطعه سبب افت عملکرد تمامی دستگاه می‌گردد از همین رو مادربرد معیوب می بایست بلافاصله تعویض گردد. تعمیر مادربرد مک بوک یکی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در نمایندگی تعمیرات مک بوک است که با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات این حوزه و توسط تیمی از خبره ترین کارشناسان تعمیر مادربرد مک بوک انجام می پذیرد.

تعمیر مادربرد مک بوک در محل

تعویض و تعمیر مادربرد مک بوک

تعویض مادربرد مک بوک در زمانی ضروری به نظر می‌رسد که امکان بازسازی و تعمیر مادربرد مک بوک به طور کلی از میان رفته باشد. در صورت تشخیص کارشناسان مرکز تعمیرات اپل، مبنی بر عدم امکان تعمیر و بازیابی مادربرد مک بوک، شما می‌توانید با حضور در نمایندگی فروش مادربرد نسبت به خرید و تهیه‌ی مادربرد مک بوک اقدام نمایید.

در این مرکز آرشیوی جامع از مدل‌های گوناگون مادربرد مک بوک فراهم شده است تا مشتریان گرامی بی‌هیچ ‌دغدغه و اتلاف وقت نسبت به خرید مدل مورد نیاز خود اقدام نمایند. در این بخش شما می‌توانید تنها با در اختیار داشتن نام و مدل مادربرد مک بوک، این قطعه را با اطمینان از اصل و اورجینال بودن آن خریداری کنید.

خدمات مرکز تعمیر مادربرد مک بوک

  • تعویض و ترمیم اسلات‌های RAM و گرافیک ( AGP , PCI-EX , DDR , DDR2 … )
  • تعویض و ترمیم جک‌های مادربرد ( PS2 , COM , LPT , USB , SOUND… )
  • انجام پروگرام انواع بایوس‌های دوطرفه و چهارطرفه
  • تعمیرات منبع تغذیه سوئچینگ
  • رفع عیوب و اختلالات کارت‌های صدای جدید در واحد تعمیر مادربرد مک بوک
  • تعمیر کارت تی وی مدل‌های جدید
  • تعمیر و بازسازی کنترلرها ( IO, CODEC , LAN , PWM , ILINK , … )
  • قطعات SMD ( مقاومت، دیود، ترانزیستور، خازن و …… )
  • تعمیر اختلالات ایجاد شده به دلیل قطعی مدار (PCB CUT)
  • تعمیر مادربرد مک بوک شامل تعویض چیپ جنوبی، شمالی و آپدیت بایوس
  • تعمیرات مربوط به بخش تقویت خازن‌ها و اورکلاکینگ مادربرد و سیستم خنک کننده
  • عیب‌یابی و تعمیر هارد مکانیک و الکترونیک، سیلندر و برد و بد سکتور گیری
  • بازیابی داده‌ها و اطلاعات هارد دیسک
  • عیب‌یابی و تعمیر مودم
  • عیب‌یابی و تعمیر کارت گرافیک
  • تعمیر DVD ROM – CD RW – صنعتی CD ROM – DVD RW ( مکانیک – بورد – الکترونیک )
  • باز کردن قفل بایوس انواع هارد و مادربرد
  • تعویض پایه CPU در صورت شکستگی

مادربرد و بخش‌های مختلف آن:

در اواسط دهه‌ی ۹۰ میلادی تولید مادربردها به دو گونه صورت می‌گرفت؛ تفاوت دو مادربردِ تولیدی در نوع منبع تغذیه بود که با گذشت زمان تولید یکی از آن‌ها قطع و از خط تولید خارج شد. نوع نخست مادربرد دارای کانکتور منبع تغذیه AT و نوع دوم که تولید آن هنوز هم رایج است دارای کانکتور منبع تغذیه ATX بود. این دو مادربرد تفاوت‌های دیگری نیز داشتند؛ برای مثال در منبع تغذیه مدل ATX امکاناتی نظیر کنترل نرم‌افزاری، سوئیچ خاموش کردن کامپیوتر و توان روشن کردن دستگاه از طریق شبکه و… نیز وجود داشت.

بخشهای اصلی یک مادربرد عبارتند از :

این بخش را می‌توان به صورت یک تراشه‌ی کوچک بر روی برد اصلی مشاهده کرد. در این بخش داده‌های ضروری مادربرد به وسیله‌ی یک باتری نگهداری می‌گردند. کارکرد این بخش اطمینان یافتن از صحت تمامی قطعات است که پس از حصول آن صدایی به شکل بوق خارج می‌گردد؛ به همین منوال اگر تراشه ایرادی پیدا کند بوق خاص دیگری را به صدا در می‌آورد. پس از طی گام نخست بوت این تراشه اقدام به شمارش سلول‌های حافظه‌ی رم می‌کند و بعد از آن شناسایی هارد دیسک و دیگر قطعات متصل به رابط IDE رابه انجام می‌رساند. این تراشه‌ی کوچک وظایف متعدد دیگری نیز بر عهده دارد که بیان آن‌ها در این مقال نمی‌گنجد. خدمات مرتبط با تعمیر مادربرد مک بوک با حضور در مرکز تعمیرات اپل قابل دریافت است.

North & South CHIP

این دو بخش را که مهمترین بخش مادربرد هستند، با نام‌های چیپ شمالی و جنوبی می‌شناسند. با نگاهی بر روی مادربرد این دو تراشه به راحتی قابل تشخیص و مشاهده هستند. بر اساس کیفیت این دو بخش کاربر مرغوبیت و امکانات یک مادربرد را می‌سنجد. از میان این دو تراشه‌ی شمالی ارزشمندتر است و معمولاً یک هیت سینک خنک‌کننده‌ی آلومینیومی یا مسی بر روی آن وجود دارد. این هیت سینک در نمونه‌های جدیدتر یک فن کوچک است.

به طور خلاصه می‌توان گفت که وظیفه‌ی این دو تراشه ایجاد ارتباط میان کلیه‌ی قطعات ورودی و خروجی، داخلی و خارجی با پردازنده‌ی مرکزی است. این دو تراشه به صورت مجزا بر روی برد اصلی نصب شده‌اند. خدمات مرتبط با تعمیر مادربرد مک بوک با حضور در مرکز تعمیرات اپل قابل دریافت است.

CPU Socket

نوع  سی‌پی‌یو به کار گرفته شده در یک دستگاه با توجه به نوع و مدل چیپ شمالی و جنوبی و نیز نوع سوکت (محل اتصال و تعداد جای پایه ها) تعیین می‌گردد؛ در واقع این چیپ‌ها هستند که تعیین‌کننده‌ی نوع پردازنده‌‌ی مورد استفاده در مادربرد هستند. خدمات مرتبط با تعمیر مادربرد مک بوک با حضور در مرکز تعمیرات اپل قابل دریافت است.

Power Supply Connector

رابط منبع تغذیه دارای دو ردیف ده‌تایی است. این منبع مستقیماً به مادر برد وصل می‌شود و برق مورد نیاز مادر بورد و سی‌پی‌یو و دیگر اجزا متصل به برد اصلی را تأمین می‌کند. خدمات مرتبط با تعمیر مادربرد مک بوک با حضور در مرکز تعمیرات اپل قابل دریافت است.

I/O

 این اصطلاح به کلیه‌ی ورودی و خروجی‌هایی اطلاق می‌گردد که به صورت اسلات روی مادر بورد قرار می‌گیرند و یا می‌توان آن‌ها را به صورت پورت در پشت کیس مشاهده کرد. یکی از اصلی‌ترین اسلات‌ها در این بخش، اسلات رم است. از دیگر اسلت‌ها میتوان شیار AGP وPCI  را نام برد. در شیار AGP فقط امکان نصب کارت گرافیک وجود دارد اما در درون اسلت‌های PCI که دست کم ۵ عدد از آن‌ها به رنگ سفید بر روی برد اصلی مشخص هستند می‌توان  بخش‌هایی مانند کارت صدا، کارت مودم، کارت شبکه و انواع کارت های رابط دیگر را نصب نمود. خدمات مرتبط با تعمیر مادربرد مک بوک با حضور در مرکز تعمیرات اپل قابل دریافت است.

تعمیرات مک بوک

تعمیرات مک بوک یکی دیگر از خدمات ارائه شده در این مرکز می باشد که پارت مجزایی را به خود اختصاص داده است. کاربران گرامی می توانند با حضور در این پارت تخصصی ترین خدمات مرتبط با دستگاه خویش را دریافت نمایند و در صورت نیاز اشکالات نرم افزاری یا سخت افزاری پیش آمده در آن را رفع و حل نمایند. تعمیر مک بوک Apple در صورتی که به دست کارشناسان این حیطه و با استفاده از تجهیزات تخصصی این کار انجام پذیرد می تواند کیفیت اولیه مک بوک معیوب را بازیابی کرده و مجدداً به کاربر، لذت کار با یک دستگاه نو و سالم را بچشاند.

کارشناسان تعمیرات مک بوک با تمرکز بر ساختار مک بوک ها و واکاوی تعداد بیشماری از آنها، تسط بالایی بر کانفینگ این دستگاه یافته اند به گونه ای که عیب یابی آن را در کمترین زمان ممکن انجام داده و عملیات تعمیر را با بالاترین میزان موفقیت به اتمام می رسانند. تعمیر مادربرد مک بوک یکی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در این مرکز است که با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و توسط تیمی از خبره ترین کارشناسان تعمیر مادربرد مک بوک انجام می پذیرد.

نمایندگی اپل و واحدهای تعمیرات اپل

نمایندگی اپل تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در دو حوزه تعمیر و فروش به کاربران و علاقمندان این برند باشد. از آن جا که کمپانی اپل در ایران هنوز نمایندگی رسمی ندارد کاربران این برند در زمان خرید تولیدات آن ممکن است این دل نگرانی را داشته باشند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نداشته باشد اما کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات اپل تمام تلاش و توان خویش را به کار بسته اند تا خط بطلانی بر این باور کشیده و تمامی نیازها و درخواستهای کاربران اپل را با بالاترین کیفیت ارائه نمایند.

کارشناسان ما در نمایندگی اپل با معرفی و عرضه هر محصول جدید از سوی کمپانی اپل به بررسی و واکاوی آن پرداخته و به استخراج ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری آن می پردازند. این کار منجر به تدوین جدیدترین متدهای تعمیر و بازیابی مرتبط با هر دستگاه گشته و سبب می گردد تا دستگاه های معیوب به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت تعمیر و ترمیم شوند. تعمیر مادربرد مک بوک یکی از تخصصی ترین سرویس های ارائه شده در این مرکز است که با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات و توسط تیمی از خبره ترین کارشناسان تعمیر مادربرد مک بوک انجام می پذیرد. سایر واحدهای تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی می شوند.

تعمیرات لپ تاپ ایسوس / تعمیرات لپ تاپ ایسر / تعمیرات لپ تاپ دل / تعمیرات لپ تاپ اچ پی / تعمیرات لپ تاپ فوجیتسو / تعمیرات لپ تاپ لنوو / تعمیرات لپ تاپ پاناسونیک / تعمیرات لپ تاپ توشیبا / تعمیرات لپ تاپ شارپ / تعمیرات لپ تاپ ال جی / مرکز تعمیرات نوت بوک / تعمیرات لپ تاپ سونی / تعمیرات لپ تاپ سامسونگ /نمایندگی اصلی مادربرد / نمایندگی اصلی بازیابی اطلاعات / نمایندگی اصلی آل این وان / نمایندگی اصلی تی وی مانیتور / نمایندگی اصلی ویدئو پروژکتور / مرکز سخت افزار ایران / نمایندگی اصلی نوت بوک / نمایندگی اصلی لپ تاپ /