جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

تعمیرات مک بوک ایر

تعمیرات مک بوک ایر، نیاز به تخصص ویژه ای در زمینه شناخت محصولات اپل دارد. لپ تاپ های برندهای دیگر، روش های تعمیر نسبتا یکسانی داشته و تنها در برخی جزئیات با هم تفاوت دارند. در حالی که تعمیرات لپ تاپ در مورد محصولات کمپانی اپل کمی متفاوت است. سیستم عامل و برخی از بخش های سخت افزاری مک بوک، کاملا منحصر بفرد بوده و برای ترمیم آن باید به صورت تخصصی در این زمینه آموزش دید.

از این رو تعمیرکاران نمایندگی اپل، از میان کارشناسانی انتخاب شده اند که با جزئیات ساختاری این محصول آشنایی کامل داشته و تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری لپ تاپ اپل را به بهترین شکل انجام می دهند. برای آشنایی بیشتر با فرایند تعمیر مک بوک ایر، توجه شما را به ادامه این مقاله جلب می کنیم.

مک بوک ایر چیست؟

در ابتدای مطلب، بد نیست اطلاعاتی در مورد مک بوک ایر به شما عزیزان ارائه دهیم. به طور کلی مک بوک، عنوانی است که اپل برای لپ تاپ های این شرکت انتخاب شده است. ایر، نام مدل های فوق باریک این محصول است که اولین بار در سال ۲۰۰۸ معرفی شد و کاربران را حیرت زده کرد. MacBook Air در دو سایز ۱۱ و ۱۳ اینچی در دسترس کاربران قرار گرفته است.

وزن های این دو مدل به ترتیب ۹۰۰ و ۱۱۳۰ گرم بوده و امکان جابجایی آن بسیار راحت و بی دردسر است. بدنه آلومینیومی برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده که باعث شده حرارت مادربرد به راحتی دفع شود. قطعات این مدل مک بوک با ظرافت بسیار بالایی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. به همین دلیل تعمیرات مک بوک ایر نیاز به دقت و البته تخصص بسیار بالایی دارد. لذا توصیه می کنیم برای دریافت خدمات مطمئن تر، محصول خود را تنها به مراکز مجاز و معتبر بسپارید.

سطوح تعمیرات مک بوک ایر

سطوح اصلی تعمیرات مک بوک ایر، بخش های نرم افزاری و سخت افزاری این دستگاه را در بر می گیرد. اقداماتی از قبیل ویروس کشی، اصلاح تنظیمات، ریکاوری و بازیابی اطلاعات، نصب و ارتقاء سیستم عامل، نصب برنامه های مربوط به سیستم عامل و مواردی از این دست، اصلی ترین روشهایی هستند که به رفع اختلالات نرم افزاری مک بوک منجر می شوند. همچنین برای تعمیرات سخت افزاری این دستگاه لازم است هارد تعمیر شده و کارت گرافیک نیز تعمیر یا تعویض گردد.

تعمیرات و یا تعویض باتری و بردهای الکترونیکی نیز روش دیگری است که تعمیرات مک بوک ایر را ممکن می سازد. با تعویض باتری نیز می توان مشکلات شارژ دستگاه را برطرف نمود. البته تعمیر لولا و تعویض قاب را نیز باید به عنوان یکی از روش های تعمیرات مک بوک ایر به شمار آورد.

ایرادهای مهم در تعمیرات مک بوک ایر

به عنوان بخشی از ایرادهای مهم در تعمیرات مک بوک ایر، باید به مواردی همچون: اختلال در مادربرد مک، خرابی بردهای الکترونیکی، بروز مشکل در عملکرد کیبورد مک بوک، وجود نقص در نمایشگر لپ تاپ اپل، خرابی هارد دستگاه، مشکلات کارت گرافیک، نقایص نرم افزاری، عدم عملکرد بلوتوث، خرابی باتری و عدم عملکرد صحیح در سیستم عامل این دستگاه اشاره کرد.

هریک از این مشکلات می تواند منجر به بروز اختلالاتی در عملکرد بخش های مختلف دستگاه شده و کاربران را دچار نگرانی هایی می کند. برخی کاربران این ایرادها را جدی نگرفته و اقدامی در جهت برطرف کردن آنها انجام نمی دهند. متاسفانه این کار باعث می شود مشکل به بخش های دیگر گسترش پیدا کرده و تعمیرات مک بوک ایر با  مشکلات جدی مواجه شود.

واحد تعمیرات مک بوک

کلیه امور مربوط به تعمیر مک بوک ایر، در واحدی تخصصی انجام می گردد. کارشناسان زبده و کارکشته در این واحد، با استفاده از ابزار پیشرفته و قطعات یدکی درجه یک، اقدام به ترمیم قطعات حساس و ظریف این دستگاه می نمایند. کارشناسان ما پس از تحویل گرفتن دستگاه از مشتری، اقدام به بررسی دقیق آن می کنند. تسلط تعمیرکاران بر قطعات و بردهای مک بوک، روند عیب را سرعت بخشیده و باعث می شود که مشکل و منشأ آن را به خوبی تشخیص دهند. پس از مشخص شدن قطعه آسیب دیده، در واحد تعمیرات مک بوک اقدام به تعمیر و یا تعویض آن در صورت لزوم می گردد.

واحدهای تعمیرات اپل

نمایندگی اپل، جهت ارائه ی خدمات هرچه تخصصی تر به کاربران خود، اقدام به راه اندازی واحدهای تعمیرات اپل در این مرکز نموده است. کارشناسان و مهندسین مجرب و ماهر حوزه ی تعمیرات در این واحدها مشغول به کار می باشند. هریک از محصولات این شرکت که دچار مشکل شده باشند، در واحدهای تعمیرات اپل به دقت بررسی شده و سپس با استفاده از تجهیزات مدرن و پیشرفته، به شکل تخصصی تعمیر می گردند. روند تعمیر در این واحدها به گونه های است که کاربران می توانند مجددا شاهد عملکرد مطلوب دستگاه خود باشند.

نمایندگی اپل

نمایندگی اپل، مرکز رسمی تعمیر و فروش محصولات اپل می باشد. این مرکز ضمن همکاری با متخصصین مجرب در حوزه ی فروش و تعمیرات، خدمات سطح بالایی را به کاربران ارائه می دهد. توجه ویژه به اصول تکریم مشتری موجب شده که نمایندگی apple، از محبوبیت بسیاری در بین کاربران و سایر همکاران برخوردار باشد. لازم به ذکر است که کلیه ی محصولات کمپانی اپل اعم از گوشی موبایل، لپ تاپ، تبلت، کامپیوتر و … در این مرکز به صورت اورجینال به مشتریان عرضه می گردد. لذا در صورت نیاز به هریک از محصولات ذکر شده، می توانید به نمایندگی اپل مراجعه نمایید.