جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آیفون با دوربین سه گانه

به نظر می رسد که اپل با رونمایی از آیفون با دوربین سه گانه خود می تواند در آینده ای نزدیک جهشی شگفت انگیز نسبت به رقبای خود در دنیای تجارت داشته باشد. همچنین، گزارشات اخیر، نشان از آن میدهند که معرفی آیفون با دوربین سه گانه در سال ۲۰۱۹ با ویژگی های بیشتر و فوق العاده تری نیز همراه شده است. به هرحال، در چندین ماه گذشته، گزارش های متعددی در ارتباط با این پرچم دار شگفت انگیز، منتشر شده که همگی ادعا داشته اند، کمپانی اپل مصرانه به دنبال ارائه دوربین سه گانه آیفون، برای طرفداران پر و پا قرص خود می باشد.

آیفون با دوربین سه گانه

آخرین اخبار منتشر شده  از حضور آیفون با دوربین سه گانه

آخرین خبر اعلام شده توسط آقای Lu Jialin یکی از تحلیل گران موسسه Deutsche Securities، منتشر شده است. طبق گزارش وی، کمپانی اپل قصد دارد، سیستم های لنزهای سه گانه را جایگزین لنزهای دوگانه نماید. گفتنی است که بر اساس این گزارش،  یکی از این لنزهای مورد استفاده ، لنز تله فوتو و دو لنز دیگر، لنزهای استریو ویژن خواهند بود. این ویژگی به دوربین اجازه می دهد تا اجرام سه بعدی را درک کرده و در نهایت ویژگی، واقعیت افزوده را به گوشی آیفون بیاورد.

بر طبق این فن آوری، سیستم بینایی استریوسکوپی یا برجسته بینی ( تصاویری که چشم راست و چشم چپ به تنهایی می بیند، با هم ادغام شده و تصویری سه بعدی را ارائه می نماید) جایگزین سیستم ToF ( سیستم زمان پرواز یا زمان رفت و برگشت) می شود، که دراین بین از لیزر برای محاسبه فضا و فاصله استفاده می شود.

دوربین سه گانه چگونه کار میکند

توانایی سنجش سه بعدی اجرام، بلافاصله استفاده از واقعیت افزوده را القا می کند. کمپانی اپل بسیار علاقه مند به فن آوری AR، بوده و در حال حاضر از بسته نرم افزاری ARKit ( پلتفرمی که قابلیت های پیشرفته واقعیت مجازی را به ios می آورد) نیز استفاده می کند.

معرفی آیفون با دوربین سه گانه ، برای سنجیش اجرام سه بعدی به آن معنا است که اپل از این دست از فن آوری های جدید خود در آن بهره برده است. به هر حال بدون استفاده از واقعیت افزوده، سنسورها فقط می توانند ویژگی های مربوط به دوربین، از جمله حالت بزرگنمایی و افزایش جزئیات در تصاویر را پشتیبانی کنند.

گزارشات دیگر از رونمایی آیفون با دوربین سه گانه در آینده

به هرحال، پیش از این هم نشریه روزانه اخبار اقتصادی (Economic News Dailyalso)، نیز آیفون با دوربین سه گانه را مورد بحث قرار داده بود. این نشریه ادعا داشت که هر یک از سه لنز این دستگاه ۱۲ مگاپیکسلی خواهند بود.

از سوی دیگر، در سال ۲۰۱۷ نیز، بلومبرگ گزارش داد که اپل، به دنبال بررسی آیفون با دوربین سه گانه خود بوده و در آینده ای نزدیک آن را به دنیا معرفی خواهد کرد، اگر چه در این گزارش از چگونگی لنزها صحبتی نشد اما به بهره گیری از فن آوری ToF اشاره شده بود.

رقابت بیشتر

لنزاضافه شده در آیفون با دوربین سه گانه ، می تواند باعث افزایش رقابت شدیدی بین تولید کنندگان گوشی های هوشمند شود. اما گفتنی است، گوشی Huawei P20 Prois، اولین گوشی با دوربین سه گانه بوده و همان گونه که می دانید، نتایج شگفت انگیزی در بازار فروش خود داشته است. این گوشی، از یک سنسور ۴۰ مگاپیکسلی، یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی و یک سنسور ۸ مگاپیکسلی بهره برده است. که هر کدام از آنها به تفکیک برای اهداف خاصی تعبیه شده اند. به عنوان مثال، سنسور۸ مگاپیکسلی به عنوان یک لنز تله فوتو استفاده شده و سنسور۲۰ مگاپیکسلی به عنوان  لنز تک رنگ و برای ثبت تصاویری با وضوح بالاتر و جزئیات بیشتر به کار گرفته شده است.

در پایان خاطر نشان می کنم، این شایعه مربوط به آیفون بعدی که در پاییز امسال عرضه خواهد شد، نمی باشد. بلکه این دستگاه قرار است در پاییز ۲۰۱۹ رونمایی شود.

واحدهای تعمیرات اپل

تعمیر و رفع مشکلات آیفون، آی مک، آی پد و اپل واچ، در واحدهای تعمیرات اپل انجام می گردد. از آنجا که تعمیر محصولات اپل بمانند ساختار این محصولات، بسیار منحصر به فرد می باشد، همه تعمیرکاران قارد به انجام آن نمی باشند. بنابراین، مدیریت نمایندگی اپل از افراد خبره و کارکشته در این زمینه دعوت به همکاری نموده است. انواع ابزار، برنامه ها و تجهیزات پیشرفته نیز در واحدهای تعمیرات اپل فراهم شده و بدین ترتیب، کاربران شاهد ارائه خدمات بسیار عالی و با کیفیتی در این مراکز خواهند بود.

نمایندگی اپل

حضور کادر فنی خبره و کارشناس و استفاده از ابزارهای مدرن و بروزرسانی شده در نمایندگی اپل، خدمات این مرکز را به سطح بالایی ا ز کیفیت رسانده و این نمایندگی را در بین سایر مراکز خدماتی متمایز و مورد اعتماد تر ساخته است. بخش های مختلف نمایندگی اپل، خدمات مربوط به فروش وتعمیر انواع مدل های آیفون، مک بوک، آی مک و …را به کاربران ارائه می دهند. برای خرید هر یک از محصولات این کمپانی، می توانید به نمایندگی رسمی اپل مراجعه نموده و ازخدمات ویژه و متنوع این مرکز در زمینه های مختلف فروش و خدمات پس از فروش و ارائه مشاوره های کافی، بهره مند شوید. همچنین خدمات تعمیری نمایندگی اپل نیز در سطح بالایی از کیفیت قرار داشته و می توانید از صحت و پشتیبانی آنها اطمینان کافی داشته باشید.

برای پیگیری آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به فعالیت های کمپانی اپل، می توانید به این بخش مراجعه نمایید.