جستجو کردن
Close this search box.
اشتراک گذاری

آیفون ایکس؛ از فیس آیدی تا ایموجی

آیفون X چند روزِ پیش به مناسبت دهمین سالگرد معرفی نخستین آیفون به دست استیو جابز، رونمایی شد و انتظار علاقمندان آن به سر آمد. حال، کارشناسان از این محصول با عنوان گل سر سبد تمامی آیفون های تولید شده تاکنون یاد می کنند. این عنوان به دلیل کیفیت بالای ساخت، امکانات و قابلیت های فراوان و ویژگی های منحصربفرد موجود در این گوشی به آن داده شده است.

نمایشگر بدون لبه و حاشیه، دوربین جلوی قدرتمند با سنسورهای تکامل یافته، قابلیت ساخت  Annimoji یا همان شکلک‌های کارتونی، برخورداری از نمایشگر ۵٫۸ اینچی بدون حاشیه و در نهایت وجود فناوری فیس آی دی در این گوشی سبب گشته تا  آیفون X گوی رقابت را از هم‌ترازان خویش در سایر برندها برباید و در حال حاضر سوگلی گوشی های موجود در بازار باشد.

ویژگی های آیفون X

ویژگی نخست آیفون X پایبندی به ریشه ها و سنت های پیشین در طراحی این دستگاه است. بدین معنا که آیفون ایکس نیز درست مانند آیفون ۴ از یک طراحی کاملاً شیشه‌ای به همراه چهارچوب فولادی ضد زنگ، برخوردار است. یک فرایند رنگی ۷ لایه در شیشیه بکار رفته در آیفون ایکس وجود دارد که هدف از آن ایجاد رنگ‌هایی برجسته و جذاب بر روی بدنه گوشی است. شیشه این محصول ترکیبی از فولاد و مس تقویت شده است و بنا به گفته اپل، مقاوم‌ترین شیشه‌ای است که تا به حال در یک گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است.

صفحه نمایش آیفون ایکس

ویژگی منحصر بفرد دیگر آیفون X برخورداری از یک صفحه نمایش بدون لبه است. نمایشگر بدون لبه و حاشیه آیفون ایکس بسیار زیبا و ستودنی است. اپل سوپررتینای خود را با فناوری True Tone ترکیب کرده تا نمایشگری به غایت زیبا و شفاف در آیفون ایکس خلق کند. این صفحه نمایش وضوح تصویری برابر با ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل دارد و مثل آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس از تکنولوژی True tone استفاده می‌کند. صفحه نمایش آیفون X با وضوح تصویری ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل، توانایی پشتیبانی از تصاویر HDR را داشته و کنتراست آن برابر با ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ است.

دوربین آیفون ایکس

دوربین با کیفیت و پیشرفته آیفون ایکس سومین ویژگی منحصربفرد این محصول است. آیفون X به یک دوربین دوگانه ۱۲ مگاپیکسلی در پشت دستگاه مجهز شده که هر دو دارای لرزشگیر اپتیکال هستند. سنسورهای دوربین نسبت به نسل های قبلی بزرگتر و سریع تر شده اند، و دوربین اصلی دارای ضریب گشودگی دهانه لنز  f/1.8 و لنز تله فوتو دارای ضریب گشودگی f/2.4 است. در میان دو لنز دوربین آیفون ایکس هم یک فلش True Tone کواد LED قرار گرفته تا یکپارچگی نور تابیده شده را دوچندان نماید.

امکان ضبط ویدیوهای ۴K با نرخ ۶۰ فریم در ثانیه و ویدیوهای اسلوموشن فوق آهسته با نرخ ۲۴۰ فریم در ثانیه (در وضوح تصویری ۱۰۸۰p)، آیفون ایکس را به گزینه‌ای ایده‌آل برای دوست‌داران دوربین‌های همراه بدل کرده است.

چهارمین ویژگی برجسته آیفون X برخورداری این محصول از حالت پرتره یا به عبارت بهتر نورپردازی پرتره است. این ویژگی به کاربر این امکان را می دهد تا پس از ثبت عکس، نورپردازی آن را به شکل دلخواه تغییر دهد. این ویژگی از الگوریتم‌های سنجش عمق چیپ پردازشی جدید اپل با نام اِی ۱۱ بایونیک (A11 Bionic) استفاده می کند و به طرزی هوشمندانه چهره سوژه را تشخیص داده و سپس اقدام به دستکاری نورپردازی می نماید.

پردازنده آیفون X

وجود تراشه اِی ۱۱ بایونیک اپل در این محصول ویژگی دیگری است که سبب تمایز و خارق العاده بودن آیفون ایکس گشته است. فیل شیلر از شرکت اپل اشاره کرده که تراشه A11 Bionic نتیجه یک فعالیت ۳ ساله بوده است. در واقع روند ساخت این تراشه از زمان آیفون ۶ و سال ۲۰۱۴ شروع شده بود. در آن زمان هنوز صحبت درباره هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی مثل امروز چندان داغ نشده بود. این تراشه دارای شش هسته پردازشی است که چهار عدد از آن‌ها وظیفه افزایش سرعت و کارایی دستگاه را بر عهده داشته و دو عدد دیگر نیز بر روی عملکرد گوشی تأثیر مستقیم دارد. بنا به گفته اپل، این تراشه جدید ۷۰ درصد سریع تر از تراشه اِی ۱۰ به کار رفته در آیفون ۷ می‌باشد.

فناوری شارژ بی سیم

شارژ بی‌سیم Qi و شارژ سریع آیفون ایکس، از دیگر قابلیت های این دستگاه است. کاربران آیفون ایکس می توانند دستگاه خود را به صورت بی‌سیم و با استفاده از شارژرهای بی‌سیم سازگار با Qi، شارژ نمایند. تنها با اتصال ۳۰ دقیقه‌ای شارژر آیفون ایکس، می‌توان باتری آن را تا میزان ۵۰ درصد شارژ کرد. این یک خبر خوب برای کاربران اپل است و دیگر لازم نیست برای شارژ شدن گوشی و استفاده مجدد از آن زیاد منتظر بمانند. یک پایه شارژ اختصاصی با نام اپل ایرپاور (Apple AirPower) نیز برای عرضه در اوایل سال ۲۰۱۸ برنامه‌ریزی شده است که قابلیت هایی چون سرعت بالا و امکان شارژ همزمان آیفون، اپل واچ و ایرپاد را داراست.

ساخت ایموجی در آیفون ایکس

امکان ساخت ایموجی در آیفون X به این معنی است که دارندگان این گوشی هوشمند می‌توانند ایموجی‌های متحرک سه بعدی را با حرکات صورت خود کنترل کنند. این ایموجی متحرک می‌تواند بخندد، اخم کند و یا حالت دیگری از چهره را به خود بگیرد. کاربران می‌توانند با استفاده از این قابلیت، پیامها را به صورت ایموجی‌هایی که با صدای خود کاربر صحبت می‌کنند برای مخاطبان خود ارسال کنند. نقطه قوت دیگر آیفون ایکس برخورداری این محصول از بلوتوث ۵٫۰ است. با استفاده از این قابلیت اطلاعات از فاصله‌ای دورتر و با سرعتی دو برابر بیش‌تر نسبت به بلوتوث ۴٫۲ انتقال خواهد یافت.

فناوری فیس آیدی آیفون ایکس

آخرین ویژگی آیفون ایکس که در این بخش به ان خواهیم پرداخت استفاده از فناوری فیس آیدی در این گوشی است.  به لطف Face ID، کاربران می توانند تنها با نگاه کردن به آیفون قفل آن را بازگشایی کنند. کاربران برای این کار لازم است که به شکاف کوچک تعبیه شده در قسمت بالای دستگاه نگاه کنند. تکنولوژی Face ID از ترکیب یک سیستم IR (مادون قرمز) و دوربین جلویی دستگاه به وجود آمده است.

اپل برای این که آیفون X بتواند در تاریکی هم چهره تان را تشخیص بدهد، یک نور افکن مخصوص هم در جلوی دستگاه تعبیه کرده که می تواند در شرایط بدون نور یا نور ضعیف به کمک تشخیص Face ID بیاید. اپل برای این که کار تشخیص چهره ها در حالت ریل تایم به طور کامل و بدون نقص پردازش شود، از یک موتور عصبی اختصاصی که بر مبنای یک چیپ دو هسته ای کار می کند کمک گرفته است.

زمان عرضه آیفون ایکس

تغییر در نوع و اندازه صفحه نمایش، حذف دکمه هوم، تکنولوژی فیس آیدی، ویژگی‌های دوربین و سایر امکانات آیفون ۱۰ اپل (یا آیفون ایکس) باعث شده تا شاهد انقلابی بزرگ در تولید مدل لوکس و گران‌قیمت پرچمداران اهالی کوپرتینو باشیم. مینگ اپل در جریان رونمایی از آیفون ۱۰، اعلام کرد که پیش‌فروش آیفون ۱۰ از تاریخ ۲۷ اکتبر (۵ آبان) آغاز خواهد شد و اولین نمونه‌ها از تاریخ ۳ نوامبر (۱۲ آبان) به دست علاقمندان و خریداران این محصول خواهد رسید.

به‌طور حتم با توجه به کاهش تقاضا برای آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس به دلیل انتظار کاربران برای آیفون ایکس، تأخیر در عرضه‌ی این گوشی می‌تواند کاهش فروش برای اپل را تشدید کند. چی کو از مؤسسه تحقیقاتی KGI نیز پیش‌تر با انتشار گزارشی اعلام کرده بود که استارت اولیه‌ی تولید انبوه آیفون با تولید روزانه‌ی هزار دستگاه خواهد بود. در صورت در نظر گرفتن قیمت پایه آیفون ایکس و احتساب نرخ ۳ هزار و ۹۰۰ تومانی دلار در ایران، قیمت پایه آیفون ایکس در کشورمان به صورت زیر خواهد بود:

قیمت پایه به تومان

۳ میلیون و ۸۹۶ هزار تومان

۴ میلیون و ۴۸۱ هزار

قیمت پایه به دلار

     ۹۹۹ دلار

۱۱۴۹ دلار

مدل

آیفون ایکس ۶۴ گیگابایتی

آیفون ایکس ۲۵۶ گیگابایتی

قیمت آیفون ایکس در ایران

۴ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۴۰۰ هزار تومان

۵ میلیون و ۱۰۸ هزار و ۴۵۰ تومان

نمایندگی اپل و واحدهای تعمیرات اپل

نمایندگی اپل تمام تلاش و امکانات خویش را به کار بسته تا ارائه دهنده بالاترین سطح کیفی خدمات در حوزه های تعمیر، فروش و آموزش تعمیرات به کاربران و علاقمندان این برند باشد. از آن جا که کمپانی اپل در ایران هنوز نمایندگی رسمی ندارد کاربران این برند در زمان خرید تولیدات آن ممکن است این دل نگرانی را داشته باشند که در صورت بروز مشکل در دستگاهشان، امکان بازیابی و ترمیم آن وجود نداشته باشد اما کارشناسان ما در نمایندگی تعمیرات اپل تمام تلاش و توان خویش را به کار بسته اند تا خط بطلانی بر این باور کشیده و تمامی نیازها و درخواستهای کاربران اپل را با بالاترین کیفیت ارائه نمایند.

کارشناسان ما در نمایندگی اپل با معرفی و عرضه هر محصول جدید از سوی کمپانی اپل به بررسی و واکاوی آن پرداخته و به استخراج ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری آن می پردازند. این کار منجر به تدوین جدیدترین متدهای تعمیر و بازیابی مرتبط با هر دستگاه گشته و سبب می گردد تا دستگاه های معیوب به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت تعمیر و ترمیم شوند. واحدهای تعمیرات اپل در بخش زیر معرفی می گردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید